Już niemal 25% naszych nowych zamówień stanowią wznowienia projektów. Na czym polega ten fenomen?  

Na początku tego artykułu postawmy podstawowe i ważne pytanie: czego nauczyliśmy się od naszych klientów i zrealizowanych projektów przez ostanie 3 lata?

   

  • W trudnych czasach zaufanie i relacje między kontrahentami jest kluczowe. Ostatnie 3 lata to doskonała lekcja z budowania długofalowych relacji z klientami. Rok 2020 spowodował wiele komplikacji w prowadzeniu firm, ale dzięki elastycznemu podejściu wspólnie z kluczowymi i długoletnimi klientami potrafiliśmy realizować zamówienia. Mimo załamaniu łańcucha dostaw, lockdownów i wielu innych problemów potrafiliśmy dostarczyć wartość klientom, a nasze produkty okazały się nadal potrzebne.

 

  • Stopień zaawansowania projektów oraz wymagania klientów bardzo wzrosły. Od kilku lat obserwujemy swego rodzaju transformację podejścia do tworzenia projektu gadżetu, w tym szczególnie dla nas kubka reklamowego. Jest to naturalny proces przechodzenia na bardziej zaawansowane pomysły po latach masowych i tanich upominków. Konsument przestał już zwracać uwagę na niedopasowany i po prostu nudny produkt. Rynek zaczął doceniać pomysłowe i spersonalizowane upominki reklamowe.
  • Rozumiejąc potrzebny współczesnych marek i ich odbiorców od lat staramy się rozwijać zarówno nośniki Oferta oraz sposoby ich wykańczania pod konkretne pomysły Techniki zdobienia.

 

  • Rezultatem naszej strategii jest rekordowy współczynnik wznowień zamówień. Wynosi on obecnie niemal 25%. Innymi słowy niemal co 4 zamówienie jest ponawiane. Oznacza to, że zadowolony klient wraca do nas po udanej realizacji. Nie zamierza zmieniać niczego w swoim projekcie. Modyfikacji ulega jedynie przeważnie ilość oraz miejsce dostawy. Najczęściej wznowienia powracają po roku, ale zdarza się realizować to samo zamówienie już po 2-3 miesiącach. Z drugiej strony trafiają do nas wznowienia nawet po 6 latach. Jest to dla nas wartościowy przekaz, że wyprodukowany w naszym zakładzie kubek reklamowy służył klientowi długie lata.
  • Wpływ inflacji na realizację wznowień stanowi wyzwanie w jaki sposób pogodzić realnie wyższe koszty produkcji z potrzebą klienta, aby cena nie odbiegała znacznie od tej pierwotnej. W miarę możliwości staramy się uwzględniać fakt, że klient nam ufa i jest gotowy ponownie powierzyć nam realizację tego samego projektu. Niestety, faktem jest, że mimo naszej elastyczności i otwartości na negocjacje zdarza się, że klient rezygnuje z ponowienia zamówienia. Mamy jednak głęboką nadzieję, że szczyt inflacyjny mamy już za sobą. Jeśli tylko pojawią się sprzyjające okoliczności pozwalające obniżyć ceny naszych produktów z przyjemnością zakomunikujemy ten fakt naszym wszystkim klientom.

 

  • Rozwój nowych technologii oraz AI również dotknie naszą branżę szybciej niż nam się wydaje. Jesteśmy jednak świadomi ograniczeń sztucznej inteligencji. Zdajemy sobie sprawę, że można się nią posługiwać w wielu codziennych zadaniach oszczędzając czas i pieniądze. Jesteśmy jednak pewni, że nic nie zastąpi długoletnich i wypracowanych w rzeczywistym świecie relacji z kontrahentami. Dzięki temu być może współczynnik wznowień zamówień z roku na rok będzie jeszcze wyższy.