Według najnowszych badań w Polsce 1/3 firm nie przetrwa 1 roku działalności. Po 5 latach upada ponad 70% firm. Jak to jest więc możliwe, że nasza firma jest obecna na rynku już ponad 20 lat? W rzeczywistości istnieje wiele obszarów, o które trzeba zadbać, aby firma mogła tyle lat sprawnie funkcjonować. Szczególnie dzisiaj, dynamika zmian w gospodarce światowej doskonale obrazuje jakie przedsięwzięcia mają solidne fundamenty i są gotowe przetrwać poważne turbulencje makroekonomiczne. Ostatnie lata związane z pandemią Covid-19, przerwanymi łańcuchami dostaw, strachem wywołanym wojną u naszych najbliższych sąsiadów, czy też szalejącą inflacją to okres próby dla wszystkich relacji biznesowych. Poniżej przygotowaliśmy 3 filary jakie naszym subiektywnym zdaniem obrazują najlepiej ponadczasowe wartości, które pozwalają nam stawać się znaczącym dostawcą ceramiki reklamowej w Europie.


#Zaufanie jako waluta przyszłości- relacje wewnątrzfirmowe i biznesowe.

 

Rozwijanie firmy jest nieodłącznie związane z ludźmi, którzy tworzą naszą organizację. Mamy w swoich szeregach osoby, które pracują od samego początku powstania przedsiębiorstwa do dnia dzisiejszego. Na tej podstawie tworzyliśmy zaufanie w poszczególnych działach, które potrafią wziąć pełną odpowiedzialność za realizację powierzonych im zadań. Tworzenie ceramiki reklamowej to pewnego rodzaju układanka, która połączona w całość daje efekt w postaci gotowego upominku reklamowego. Dodatkowo, od ponad 20 lat centralnym punktem naszego logotypu jest serce umieszczone w kubku. Wyraża ono naszą pasję do wykonywanego produktu. Każdy tworzony produkt przechodzi przez ręce poszczególnych osób, które wkładają maksymalny wysiłek by osoba obdarowana otrzymała upominek zgodny z założeniami naszych klientów.

Jako firma rodzinna nawiązujemy relacje biznesowe w sposób bardzo naturalny i długoterminowy. Unikamy zachowania lekceważącego małe firmy, w tym jedno lub kilkuosobowe firmy z branży reklamowej. Jesteśmy wręcz przekonani, że odpowiednio obsłużeni stają się naszymi długoletnimi partnerami. Mamy wiele przykładów relacji biznesowych, które trwają latami i powodują, że nasz biznes jest stabilny i przewidywalny. Rozumiemy potrzeby agencji reklamowych, które wykonują tytaniczną pracę pozyskując klientów końcowych. Zaufanie, którym obdarowują nas klienci, związane jest z przestrzeganiem zasad „fair play” w naszej branży. Nie pozyskujemy sami, ani nie podkradamy kontaktów wypracowanych przez agencje reklamowe. Takie działanie szybko zostałoby zdemaskowane, a nasza pozycja jako dostawcy ceramiki reklamowej osłabiłaby się.


#Specyfika branży upominków reklamowych, w tym ceramiki reklamowej.

 

Ostatnie 20 lat to dynamiczny rozwój całej branży upominków reklamowych w Polsce. Za sprawą pierwszych targów Rema Days i ekspansji zagranicznej wiele firm odniosło ogromny sukces. Wynika to z faktu, że mimo cyfryzacji naszego życia i biznesu siła oddziaływania upominków jest nadal istotna dla reklamodawców. Jednym z kluczowych produktów, który marki doceniają za wkład w utrwalenie wizerunku jest właśnie ceramika reklamowa. Nie sposób znaleźć jakąkolwiek alternatywę dla kubków, czy filiżanek, których używa się masowo do picia kawy, herbaty czy innych napojów. Ponadto, odpowiednio traktowany kubek reklamowy może być użytkowany 10 lat i więcej. W związku, z tym wierzymy, że nasz typ działalności jest dość odporny na wszelkie zawirowania w gospodarce, szczególnie na te z jakimi mamy obecnie do czynienia.


#Potencjał rozwojowy i przyszłość branży naszymi oczami.

 

Po 20 latach obecności na rynku zadajemy sobie pytanie, co należy robić dalej aby rozwijać swoją firmę i branżę. Z uwagi na fakt, że posiadamy bogatą wiedzą z dziedziny zdobienia ceramiki dostrzegamy możliwości ich dalszego rozwoju. Ostatnie lata to dynamiczna transformacja prostych projektów i tanich kubków na rzecz tych bardziej zaawansowanych, dopasowanych do identyfikacji wizualnej marek. Kluczowym kryterium stało się wyróżnienie na tle konkurencji. Firmy  zwiększają budżet na daną serię kubków reklamowych, aby mieć gwarancję wywarcia silniejszego wrażenia na swojej grupie odbiorców. Nieodzownym elementem dla rozwoju branży ceramiki reklamowej jest rozwijanie oferty produktowej. Z roku na rok zwiększa się udział porcelany produkowanej w Europie. Natomiast importowane kubki reklamowe stają się bardziej atrakcyjne w swojej formie, kolorystyce i wykończeniu. Zauważyliśmy również potrzebę klientów, aby zamawiane upominki były przyjazne środowisku. Nie ma bardziej ekologicznego naczynia do picia np. kawy niż porcelanowy kubek. Jego bardzo ważną cechą jest to, że używany jest wielokrotnie bez konieczności niepotrzebnego zaśmiecania środowiska. Rosnąca świadomość konsumentów związana z korzystaniem dłużej z danych przedmiotów z pewnością wpłynie pozytywnie na popularyzację porcelany jako doskonałego nośnika reklamowego.